ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ

Η νέα εφαρμογή του panelladikes.gr για έγκυρο και γρήγορο υπολογισμό μορίων για τους υποψηφίους όλων των κατευθύνσεων είναι διαθέσιμη. Υπολογίστε τα μόρια σας για όλα τα Επιστημονικά Πεδία:

Υποψήφιοι Θεωρητικής Κατεύθυνσης

Υποψήφιοι Θετικής
Κατεύθυνσης


Υποψήφιοι Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

15.5.09

Καταστροφή σχολικών βιβλίων - Συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης

Δείτε τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα.

Η καταστροφή των βιβλίων στο τέλος της σχολικής χρονιάς και η αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης ήταν το θέμα της Έκθεσης (καμία σχέση δηλαδή με τα επεισόδια του Δεκεμβρίου). Η δυσκολία του θέματος μάλλον εντοπίζεται στο ότι το πρώτο σκέλος του θέματος (η καταστροφή των βιβλίων) δεν σχετίζεται με το δεύτερο (συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα) ή τουλάχιστον δεν φαίνεται να σχετίζεται.

Πως σας φάνηκαν τα θέματα;

25 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ένας μαθητής 3ης Λυκείου είναι πολύ εύκολο δεδομένης της θεματολογίας να ξεφύγει από τα πλαίσια ανάπτυξης του θέματος .Πιστεύω είναι "άστοχη" η υποσυνείδητη συσχέτιση του πρώτου με το δεύτερου σκέλους του θέματος .
Καλή επιτυχία σε όλους !

Ανώνυμος είπε...

Ti σχέση έχει η βάναυση συμπεριφορά των μαθητών που καίνε τα βιβλία με τα ηλεκτρονικά μέσα.Δε νομίζω πως συνδέονται τα δύο , τουλάχιστον όχι σε μία έκθεση 500 λέξεων.

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα ήταν άκυρο...

Ανώνυμος είπε...

pisteuw oti k to keimeno itan duskolo...i perilipsi ebgaine duskola k meta emene ligos xronos gia tin ekthesi pu ithele arketi skepsi kathws dn entassetai sta themata tis tritis lukeiou alla tis deuteras k epipleon to keimeno dn edine idees..

Ανώνυμος είπε...

Θέμα εντελώς άκυρο, με 2 σκέλη τα οποία δεν συνδέονται. Να σας πω εγώ γιατί οι μαθητές καταστρέφουν τα βιβλία!?Ε με τις μ@λ@κίες θέματα που βάζουν πως μετά να μην το σκίσεις???Απαράδεκτο θέμα κατά τη γνώμη μου δεν έδωσε περιθώρια στον μαθητή να αναπτύξει τις γνώσεις και τις ικανότητες του στην έκθεση..

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα ήταν άκυρο!Είχε 2 σκέλη τα οποία δεν συνδέονται.Είχαν διαρεύσει αρκατά πιθανά θέματα + για αυτό διάλεξαν θέμα άσχετο με αυτά της 3ης Λυκείου...

karmen23 είπε...

Σιγά παιδιά...Το θέμα ήταν λίγο "παγίδα" όσον αφορά το 2ο σκέλος,αλλά η ύλη μας δεν είναι μόνο ό,τι κάνουμε στη γ λυκείου...Ο καθένας που είχε λίγη κρίση μπορούσε να βρει 2-3 τρόπους...Εγώ πιστεύω πως έγραψα καλά! Καλή επιτυχία σε όλους στα υπόλοιπα!

Ανώνυμος είπε...

dn ehw vgei pote ektos thematos s kamia ekthesi k t katafera twra!!! padws oute t keimeno m fanike diskolo oute t thema...itan odws asindeta k m fainetai kiriws adiko n thewreis dedomeno pws t poli diavasma tha s voithisei (giati etsi einai aftes oi exetaseis) k telika n grafoun osoi eihan ebnefsi ekeini t stigmi...

panelladikes.gr είπε...

Τα δηκτικότατα σχόλια για τα θέματα δε σταματάνε να έρχονται. Παραθέτουμε αυτούσιο post στο troktiko από φιλόλογο.

"Πραγματικά, μόνο οι «ταραγμένες ψυχές», αυτές των μελών της Κεντρικής επιτροπής εξετάσεων θα μπορούσαν να επιλέξουν αυτά τα θέματα στο σημερινό μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας…
Ένα κείμενο του Άγγελου Τερζάκη, βγαλμένο από το χρονοντούλαπο της ιστορίας ήταν αυτό που έπρεπε να επεξεργαστούν οι μαθητές και είχε ως θέμα...
την αξία του βιβλίου. Βερμπαλισμοί, λεξιλαγνία, ιδεαλισμός μαζί με μια «αποφορά» μούχλας και πολυκαιρίας χαρακτηρίζουν το κείμενο.
Αυτό το ύφος, γραμμένο βέβαια σε μια άλλη εποχή και απευθυνόμενο στο τότε αναγνωστικό κοινό, μόνο να παρακινήσει ένα σύγχρονο νέο για την αξία του βιβλίου δεν είναι κατάλληλο, αν δεν τον κάνει να βλέπει βιβλίο και να τρέχει…
Οι παρατηρήσεις επί του κειμένου, λεξιλογικά, συντακτικά κλπ ωστόσο ήταν μάλλον ...«βατές».
Κι ας έρθουμε τώρα στο … «κυρίως πιάτο» των θεμάτων, το θέμα της έκθεσης:
«Συχνά παρατηρείται πολλοί μαθητές να καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία στα προαύλια των σχολείων κατά το τέλος του σχολικού έτους. Σε άρθρο που θα δημοσιευτεί στη σχολική σας εφημερίδα να αιτιολογήσετε το παραπάνω φαινόμενο (Α) και να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης» (Β).

Εδώ γίνεται προσπάθεια να αποτινάξουμε τη σκόνη του …χρόνου και να προσεγγίζουμε τη σύγχρονη εποχή. Το δεδομένο του θέματος αφορά στο πολυσυζητημένο θέμα της καταστροφής των σχολικών βιβλίων. Στα αίτια του φαινομένου αναφέρεται το ερώτημα (Α). Μπορείτε, σας παρακαλώ, να δείτε πώς σχετίζεται με αυτά το ερώτημα (Β); Μοιάζει να μπήκε τεχνητά, ως τσόντα, για να δώσει τη χροιά της επικαιροποίησης. Πρέπει, άραγε, να περιοριστούμε στα σχολικά βιβλία στο ερώτημα (Β), στα οποία αναφέρεται το ζητούμενο του θέματος και το (Α) ερώτημα ή όχι, όπως είναι Ï! �ο λογικό, αφού μιλά γενικά «για αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου»; Πού κολλάει τότε το (Β) ερώτημα στο θέμα; Άντε τώρα, να είσαι υποψήφιος και να πρέπει να μεταβείς ομαλά από το ένα στο άλλο.
Για άλλη μια φορά οι κύριοι της επιτροπής θεμάτων αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων, «ταραγμένες ψυχές»"

Σπύρος Μ
Φιλόλογος

Ανώνυμος είπε...

τα θεματα δεν ηταν δυσκολα αλλα ουτε και πολυ ευκολα..οσο αφορα την εκθεση ηταν asxeto,ειδικα τ δευτερο θεμα...βγηκα λιγο εκτοσ θεματος αλλα ελπιζω να μην τ παρουν λαθος...τωρα οσο αφορα τις ασκησεις ηταν ευκολες και η περιληψη καλουτσικια....να δουμε τωρα στα αλλα θεματα!!!καλη επιτυχεια σε ολους μας!!!!

Ανώνυμος είπε...

to keimeno kata tin gnomi mou htan apolita safes (ara kai eukolo gia perilipsi)to thema tis ekthesis itan apla kati sxetika anti-sos k gi auto oi mathites mplokaran.opoios to skeftika psixrema kai ypoonetika kati vrike.sto kato kato den tha mpainoun themata pou tha grafei kai o pio asxetos!as fanei h aksia tou kathenos.euxomai kali epitixia se olous tous sinipopsifious mou.

Ανώνυμος είπε...

to thema tou vivliou pragmati den perimene kaneis oti tha pesei...alla gia kathiste ligo k eseis kyrioulh pou eiste filologos..pws einai dynaton na mhn mporei enas mathiths na syndesei thn katastrofh toy vivliou me thn texnologia h opoia mporei na dwsei tis lyseis wste na ginei to mathima pio eyxaristo!alla vevaia otan yparxoun axrhstoi filologoi ayta ginonte!an o mathiths exei aneptygmenh kritikh ikanothta k idees mporouse anetotata na grapsei k na syndyasei!as mh leme vlakeis twra...pou rixnete ey8tnes sth kritikh epitroph...as koitaksei o kathenas th doyleia poy kanei..k an den einai aksios na analavei trith lykeiou as mhn to epixeirhsei!syggnwmh kiwlas!tha hthela na prosthesw apla oti sta paidia twn kateythynsewn thetikhs kai texnologikhs profanws tous fanhkan dyskolotera ta pragmata!gia ta paidia ths thewrhtikhs safws htan pio eykola!telos pantwn, den eimaste oloi teleioi!kalh epityxia se olous mas (gt k egw eimai mathitria 3hs lykeiou) kai as mh ksexname oti h gnwsh einai dynamh!kai as koitaksoun oi kathightes na psaxnotne perissotero k oxi na milane etsi!

Ανώνυμος είπε...

"pws einai dynaton na mhn mporei enas mathiths na syndesei thn katastrofh toy vivliou me thn texnologia h opoia mporei na dwsei tis lyseis wste na ginei to mathima pio eyxaristo!alla vevaia otan yparxoun axrhstoi filologoi ayta ginonte!"

κοπελιά το θέμα δεν ήταν ο παραγκωνισμός του βιβλίου και πως μπορεί να βοηθήσει η τεχνολογία ώστε να γίνει το μάθημα ευχάριστο.

για τον προβληματικό τρόπο σύνδεσης του π΄ρωτου με το δεύτερο σκέλος λένε. Μάλλον βγήκες εκτός θέματος και δεν το κατάλαβες......

Ανώνυμος είπε...

Στα φετινα θεματα της Ν.Γλωσσας το σκελος των ασκησεων κατα τη γνωμη μου ανταποκρινοταν στο γνωσιακο επιπεδο ενος μαθητη της Γ' Λυκειου...Τωρα οσον αφορα στο θεμα της Εκθεσης,το πρωτο ερωτημα κρινω οτι ηταν ενα επικαιρο θεμα το οποιο ομως δεν ταιριαζε στο κλιμα των πανελλαδικων και σε συνδιασμο με το β) μπορουσαμε ευκολα να βγουμε εκτος θεματος καθως δν ειχαμε την ανεση του χρονου να σκεφτουμε πως θα τα συνδυαζαμε ολα μαζι!(Το (α)ερωτημα μονο του πες πως παλευεται,κ τ δυο μαζι ομως τελειως κακογουστη επιλογη!!!)Ελπιζω οι βαθμολογητες να δειξουν ΕΠΙΕΙΚΕΙΑ!!!!

Ανώνυμος είπε...

καταρχην τ θεμα ηταν βατο μη λεμε βλακειεσ τωρα αλλα οσον αφορα την περιληψη πολλοι δεν εγραψαν οτι ηταν δοκιμιογραφοσ ο τερζακησ που θα ηταν ενα συν για αυτουσ.δευτερον τωρα οι ασκησεισ δεν ηταν κ τραγικεσ αλλα αθλιεσ γτ δεν ειχαν τ βασικα τροπο αναπτυξησ τροπουσ πειθουσ να τισ βρουμε τπτ ηταν γελοιεσ... οσο για τη εκθεση τ θεμα ηταν καλκο αρκει να καταλαβεισ οτι τ δευτερο σκελοσ ηταν παγιδα γιατι επρεπε να πεισ για τεχνολογια μμε βιβλιο κ πνευματικοσ ανθρωποσ η κανω λαθοσ??? μακαρι να γραψατε ολοι καλα κ καλα αποτελεσματα..

ευη είπε...

η πρωτη μου αντιδραση οταν διαβασα το θεμα ηταν η εκπληξη. Μα που ανακαλυψανε ενα τετοιο θεμα γραμμενο με τοσο αναχρονιστικο τροπο; δεν θελω να υποτιμησω την αξια του Τερζακη ως συγγραφεα και δοκιμιογραφου αλλα πιστευω οτι υπαρχουν τοσα επικαιρα (αλλα και διαχρονικα) θεματα γραμμενα σε συγχρονο υφος που θα αγγιζαν πολυ περισσοτερο την ψυχοσυνθεση των μαθητων αλλα και τους προβληματισμους τους(ΜΜΕ,παιδεια,τεχνολογια,ρατσισμος,βια,ανθρωπινα δικαωματα κ.α).Οσον αφορα το βιβλιο συμφωνω οτι εχει αξια αλλα αν παει κανεις σε ενα συχρονο βιβλιοπωλειο ποσα απο τα βιβλια που θα δει μπροστα του επαληθευουν αυτη την πεποιθηση;το κειμενο αυτο γραφτηκε σε μια εποχη που το βιβλιο αντιμετωπιζοταν ως πολυτελεια και οι συγγραφεις ηταν ελαχιστοι.Ο τροπος που αντιλαμβανοταν ο Τερζακης και οι συγχρονοι του το βιβλιο τι σχεση εχει με τον συγχρονο ανθρωπο; με ποια λογικη αναγκαζουνε τα παιδια να σκεφτουνε με τα μυαλα των γονιων τους για να μην πω με των παππουδων τους;αν το κειμενο εκανε λογο για το βιβλιο και την σχεση του με την τεχνολογια τοτε θα δικαιολογουνταν καπως και το θεμα της εκθεσης. Για το θεμα λοιπον θα ελεγα οχι τοσο οτι ηταν δυσκολο στην αναπτυξη (αντε με μια εντεχνη μεταβατικη περνας απο το ενα θεμα στο αλλο)αλλα στον προλογο και τον επιλογο. Επισης εχω την εντυπωση οτι το πρωτο αφελες ερωτημα ¨γιατι τα παιδια σκιζουν τα βιβλια τους¨ τεθηκε για να τους γινει εμμεση κριτικη ενω το δευτερο σκελος ειναι εντελως ασαφες.Η συνυπαρξη βιβλιου και τεχνολογιας ως προς τι;ως προς την εκπαιδευση η γενικοτερα;και δεν ειναι τουλαχιστον παιδαριωδες να προσπαθει κανεις να απαντησει σε ενα θεμα που δεν χωραει κανενα προβληματισμο;δεν νομιζω κανεις να αναρωτιεται στη ζωη του πως θα συνδυασει το βιβλιο με την τεχνολογια.Δεν προκειται δηλ.για αντιθετες η αλληλοσυγκρουομενες εννοιες οι οποιες με καποιο τροπο πρεπει να ερθουν σε αρμονια. Αν ζητουσαν τα θετικα και τα αρνητικα του καθενος κατι θα γινοταν. Αλλα θεμα συνυπαρξης δεν νομιζω οτι τιθεται..εντελει αναρωτιεμαι:εχουν αδικο τα παιδια που σκιζουν τα βιβλια; τι αλλο να κανουν οταν αναγκαζονται να βιωνουν το θεατρο του παραλογου σε ολο του το μεγαλειο; Ολοκληρωνοντας θα ηθελα να κανω μια παρατηρηση σχετικα με τα σχολια ορισμενων παιδιων. Προσεξα οτι καποιοι συγχεουνε το απλοικο (το οποιο χαρακτηριζουνε ¨ευκολο¨)με το αξιο. Το γεγονος οτι καποιοι ειχαν οπως λενε την ¨κριση¨ να γραψουν το θεμα, αυτο δεν το καθιστα αυτοματα αξιολογο. Κριση δεν σημαινει να τα βγαλεις περα με ενα θεμα περα για περα χαζο αλλα να μπορεις να συνειδητοποιησεις οτι ειναι χαζο.Η ¨ανεπτυγμενη κριτικη ικανοτητα¨ και οι¨ιδεες¨ δεν αποδεικνυονται απο ενα τετοιο θεμα.Τα θεματα που θα εκριναν την κριση των μαθητων,τις ιδεες και τις νοητικες τους ικανοτητες δυστυχως δεν εχουν ανακαλυφθει ακομη απο το Ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα...Παντως ευχομαι σε ολους καλη επιτυχια

Ανώνυμος είπε...

pisteuo pos to thema tis ekthesis itan akiro..den leo oti eprepe na valoun thema to opoio itan sos alla toulaxiston kati entos tis ilis pou o mathitis tha to eixe doulepsi kata tin diarkeia tis xronias kai tha mporouse pio eukola na antapokrithei...to proto skelos tis ekthesis itan vato alla i sindesi tou me to deutero skelos itan teleios akiri...ego toulaxiston stis askiseis piga arketa kala,tora gia tin ekthesi kaloutsika..pios dinei aurio mathimatika kateuthinsis?

Ανώνυμος είπε...

Akousa pos oti kai na exeis grapsei, an einai sosta tekmiriomeno tote tha sto paroune sosto!! Egw pou egrapsa pos ta vivlia ta skizoume gia na exoume xartakia na petame sto gipedo kai to tekmiriosa oso pio kala mporusa, tha mou to paroune sosta!?!?

panelladikes.gr είπε...

"Egw pou egrapsa pos ta vivlia ta skizoume gia na exoume xartakia na petame sto gipedo kai to tekmiriosa oso pio kala mporusa, tha mou to paroune sosta!?!?"

αν το έχεις τεκμηριώσει σωστά, είναι σωστό....
χαχαχαχαχα

Ανώνυμος είπε...

αναρωτιεμαι αν το ''βατο'' θεμα της εκθεσης βοηθησε ή τελματωσε τους υποψηφιους και σε ποιο βαθμο..και επιπλεον το στοχο του θεματος...συμφωνω σε αρκετα σημεια με την απαντηση της ευης...πιστευω οτι η δυσκολια του θεματοσς επικεντρωνεται περισσοτερο στο αναχρονιστικο κειμενο (αρκετα καλογραμμενο απο την αλλη πλευρα)αφου δεν εδινε την δυνατοτητα ιδεεων...επιπλεον η προσπαθεια συνδιασμου τεχνολογιασ και βιβλιου,θεωρω οτι ηταν αρκετα ευστοχη αν και ο χρονος δε προτιθεται για μια τετοια αναπτυξη...ωστοσο με τον μομβαρδισμο των σχεδιαγραμματων και των κατευθυνσεων της σκεψης και γραφης ενα τετοιο θεμα φανταζει αναξιο μπροστα στο εκπαιδευτικο μας συστημα...

Ανώνυμος είπε...

ρε παιδια εγω που ειμαι επαλ τι θα κανω....πιστευετε οτι θα ειναι ευκολη η εκθεση

Ανώνυμος είπε...

paidia pws mporeite n milate genika gia sos k anti-sos.st panellhnies dn uparxoun tetoia! t ma8aineis ola oso kalutera mporeis gia n eisai se 8esh n antimetwpiseis ka8e 8ema pou 8 pesei oso t dunaton kalutera..egw pistevw pws o susxetismos vivliou k texnologias htan kalos(k h texnologia 8ema anamenomeno)an k ontws t keimeno dn edine idees..k epeidh akougotan olh t xronia pws t 8ema 8 sxetizetai me t gegonota t dekemvriou,dn nomizw oti 8 h8elan n dwsoun peretairw diastaseis st 8ema..k autoi pou vazoun 8emata ka8odhgountai kata kapoio tropo :-(

Ανώνυμος είπε...

poli kako gia to tpt gnt.
itan 8ema pou eixes prgmta n peis
parolo pou dn to eixes diavasei pote.
i sundesi itan eukoli
ligo mualo 8elei ke logiki krisi.

Ανώνυμος είπε...

telika syneidhtopoiw pws den dyskoleythka mono egw....kai to thema htan ontws psilopagida....den prolava na anaptyksw sto aristo to deytero skelos...(oso tha hthela toulaxiston...)egw pali evala pws h hlektronikh plhroforia prepei na leitourgei symplhrwmatika me to vivlio tou opoiou h aksia einai adiamfisvithth..kai epikentrwsa th prosoxh m sto ekpaideytiko systhma kai to themelio lytho tou ton daskalo...ws ypeythino gia thn agaph pros to vivlio...elpizw na einai swsto....einai omws?? :P

Ανώνυμος είπε...

epishs tha hthela na rwthsw...einai lathos na peis sth perilhpsh arthrografos?vathmologeitai arnhtika??giati den nomizw na egine antilhpto apo thn pleionothta toulaxiston oti htan dokimiografos!!!!!!!!elpizw pws oxi!!!!!!!!pragpatika:)

Δημοσίευση σχολίου